Risk 2

Risktvåan

Risktvåan – Halkbana i Göteborg – Del 2 för bil

Efter att ha klarat av Riskettan för bil är nästa steg Risktvåan, också känd som Risk 2. Även denna del är obligatorisk och utförs mot slutet av din utbildning, när du har mer erfarenhet av bilkörning. Hos oss på E6 Trafikskola kan du enkelt boka halkbana i Göteborg.

Det är du och din körlärare som tillsammans bestämmer när du är mogen för denna del. Bra att veta är att halkbanan måste vara genomförd innan du gör ditt teoriprov. Även denna del av utbildningen är giltig i 5 år.

Under denna riskutbildning får du öva på att köra bil på halt vägunderlag. Här gäller det att manövrera bilen trots halkan. Du får även testa att göra misstag för att uppleva hur det är att få sladd och känna hur fordonet reagerar samt lära dig hur du ska hantera situationen.

Boka riskutbildning hos E6 Trafikskola i Göteborg

Boka din riskutbildning idag och påbörja din resa mot att ta körkort.

Det är många som tycker att Riskettan och Risktvåan både är intressant och nyttig, och vi hoppas att du också ska tycka det!

Välkommen att boka Riskettan och Risktvåan hos oss på E6 Trafikskola i Göteborg!

Translate »